منتدى كووورة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى كووورة

منتدى الرياضة السورية والعالمية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

شوية نكت مصرية

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
AMR

AMR

شوية نكت مصرية Empty
مُساهمةموضوع: شوية نكت مصرية   شوية نكت مصرية Emptyالخميس مايو 22, 2008 3:45 am

شوية نكت مصرية
صعيدي ربح المليون خافوا يبلغوه يموت مصدوم. قال العمده: أنا أقوله. قال يا محمدين لو كسبت مليون حتعمل بيهم إيه؟ قال: أديك نصهم. مات العمدة مصدوم!!

محشش(غبي) قطع رأس أخوه وهو نايم وقعد يضحك ويقول: هيتجنن لما يصحى وميلقهاش !!

محشش(غبي) لقي كنز قال: كويس فاضل الخريطة !!

ولد بيسأل أبوه: هي الحمير بتتجوز؟؟ قاله: يا بني مبيتجوزش أصلاً غير الحمير .

واحدة سودة قوي ركبها عفريت حاولوا يطلعوه قالهم: نفسي أطلع بس مش شايف .

واحدة بتقول لجوزها اطرد السواق ده كان حيموتني مرتين في حادثة قال لها: خلينا نديه فرصة ثالثة ...

صعيدي قال لأبوه أنا عاوز موبايل قاللوا موافق بس تركب أخواتك معاك .

محشش(غبي) بيسأل محشش التعلب بيولد ولا بيبيض قاله التعلب مكار توقع منه أي حاجة.

واحد غبى بيحلق دقنه التليفون رن ، عور نفسه عشان لما يرجع يعرف هو وقف لحد فين

واحد بيسال صاحبه هو ايه الفرق بين تجارة الحشيش وتجارة عين شمس ؟ قام صاحبه قال تجارة عين شمس 4 سنين انما تجارة الحشيش اقلها 25 سنة.

مسطول مزور ورقة بنكنوت انما 10/10 مع ذلك مسكوه ياترى ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟........ عشان كان مزور ورقة بستين جنيه

في واحد كريم انحرق بيته لما جت المطافي حلف عليهم ما يعملوا حاجه لحد ما يشربوا القهوة

واحد عصبي جدًا ضرسه وجعه راح للدكتور وقال له اخلع كل ضروسي وخليه زي الكـلب لوحده

جماعة محششين(أغبية) قاعدين في خيمة قالوا عايزين كبريت واحد منهم قال أنا اجيبلكم الكبريت طلع ودخل من الباب الثاني قال شباب ألاقى عندكم كبريت.... قالوله استريح لسه باعتين واحد أول ما يرجع هنديلك

واحد بخيل ضرب عياله؟ ليــه ..؟
لقاهم مشغلين المروحة على ثلاثة وهم اثنيين

اثنين مساطيل واحد قال تصدق بالي مشغول ،
قاله الثاني أكيد السماعه مرفوعه

ثلاثة فشارين راحوا فى رحلة للغابة علشان يصطادوا الأول قال هاصطاد أرنبين والثانى قال هاصطاد غزالين والثالث حب يوسعها وقال هاصطاد نمرين
وراح كل واحد على اساس يصطاد اللى قال عليه... الأول اصطاد الأرنبين والثانى الغزالين ولما جه الدور على الثالث شاف نمر وباين عليه جعان... قام النمر جرى وراه وهو بيجرى عدا علي اصحابه قالهم امسكوه على بال ما اجيبلكوم الثانى

واحد بخيل دخل مع ابنه سوبر ماركت الولد قال لأبوه : بأحب الشوكولاته أبوه قاله : حبها ورجعها مكانها

واحد بخيل قال لابنه : إنجح السنة دي وانا أجبلك كورة .. الولد شد حيله ونجح .. أبوه إشترى له كورة .. وقال له : طب لو نجحت السنة الجاية.. قال البخيل: أنفخها لك

واحد مسطول كان حيخبط واحدة بالعربية . قالتله: انت ماشفتنيش . قالها: أيوه شفتك بس مش فاكر فين؟؟

اثنين محششين قاعدين قدام مرايه الأول قال قوم نسلم على اللي قاعدين قدامنا ، ولما وقفوا قال الثاني اقعد اقعد هما جايين علينا

ثلاثه صقور اتراهنوا على الصيد
راح الاول ورجع في منقاره دم قليل. قال: شفتو الشجره اللى هناك دى؟ قالوا: أيوه. قال: اصطادت عندها أرنب.
راح الثاني ورجع في منقاره دم كثير. قال: شفتو الصخره اللى هناك دى؟ قالوا: أيوه. قال: اصطادت عندها غزال.
راح الثالث وهو أغبى واحد فيهم ورجع وكله دم. قال: شفتوا العمود اللى هناك ده؟ قالوا: أيوه. قال أنا ما شفتهوش

ندل ابوه طرده اول ما خرج كتب على سور البيت

*"هنا مقر قيادة حركة طالبان"*

محشش(غبي) بيسوق عربية ومعاه أبوه ، أبوه قاله : لف يمين .. المحشش(الغبي) قاله: لف انت انا سايق

قزم راح للترزى علشان يفصل جلابية وبعد ما أخذ الترزى مقاساته قاله القزم إمتى تخلص قاله الترزى خدلك لفه وتعال

واحد على فراش الموت قال: لمراته إذا مت اتجوزى جارنا محمود!! قالت: ليه؟ قال: لأنه مره باعلي بضاعة وغشني فيها....

إيه اللي اصغر من الحشرة؟.....التسحة!!

إيه عكس بلونا؟......نشفونا!!

إيه عكس طارق علام ؟......طارق تحت اللام!!!

واحد صعيدى راح لواحد بياع تيليفزيونات بيسأله عندك تيليفزيونات ملونة البياع قال له ايوه راح الصعيدى قايله ادينى واحد أخضر

مرة واحد حشاش بيلعب كورة اخد الكورة على صدرة طلعها من منخيرة

واحد حانوتي ربنا فتحها عليه و فتح محل فكهاني..كل يوم في المحل يقعد ينادي : المووووووز علينا حق !!!

سالوا سائق: مين المطربين المفضلين عندك ؟؟؟ قال : مايكل داتسون ، مازدا الرومي ، اسكودا الشمالي.

طلب مدرس من تلميذ غني جدا ان يكتب موضوع تعبير عن عيلة فقيرة فقال التلميذ : كان في عيلة فقيرة الأب فقير و الأم فقيرة و الأولاد فقراء و الشغال فقير و السواق فقير و البستاني فقير كلهم فقراء!!!!

مره واحد صعيدي اشتغل فى الكويت بعد سنه بعت لاهله فلوس ودسته جاتوه بعد اسبوع اهلوا بعتوله جواب بيقولولوا اهلك يبسلموا عليك نفر نفر وبيقلولك الصابون الى انت باعته بيوسخ الهدوم

مرة واحد بلديتنا خرج من محطة مصر لقا بتاع الانابيب بيخبط قاله افتحلى وحدة بس تكون سقعة

واحد بيقول لخطيبته لما ازمرلك انزلى قالتله هو انت اشتريت عربيه قاللها لأ اشتريت زماره

واحد بلدياتنا اتعزم فى حفلة تنكرية قام غسل وشه

صعيدي سألوه ماهو السيفون؟؟
قال:صندوق بحبل لما تشده يا تلحق تشرب يا متلحقش.

مرة واحد صعيدى بيدهن الحيطة.... قالوله طب حط جرنال تحتك... قال لهم : لا مش مهم انا كدا طايل

بلدياتنا مراته ولدت بنت الساعه 3 بعد نص الليل ...دبحها وقال ماعنديش بنات تيجى آخر الليل

واحد صعيدى قال لابوه انا عاوز موبايل ابوه قاله موافق بس بشرط تركب اخواتك معاك

مرةواحد صيعيدي راح محل جتوه قال للراجل عنداك جتوة قاله ايوه قاله طب اديني قفصين

صعايدة بيكتبوا محاضرة مع الدكتور كل ما يمسح السبورة يقطعوا الورقة

مره واحد صعيدي بيقول لمراته اعملى حسابك هنتغدى بره النهارده... جه من الشغل لقاها حطه الاكل فى الشارع

هبط رواد فضاء أول مركبة فضاء خليجيّة على القمر فإذا بهندي ممسك بجردل و ليفة و يقول لهم:
غسّل صاروخ؟!

واحد صعيدي سألوه : رأيك إيه فى الإتيكيت ؟
قال لهم بثقة:لااااااا... السيراميك أحسن كثير

ما هو الفرق بين الام و الزوجه ؟
الاولى تاتى بك الى هذا العالم باكيا
و الثانيه تعمل على ان تظل باكيا باقى حياتك

الزوجه لزوجها : تحب تتغدى ؟
الزوج : و يا ترى الغدا فيه اختيارات ؟
الزوجه : طبعا
فيه اختيارين اه او لا

مرةواحد صيعيدي راح محل جتوه قال للراجل عنداك جتوة قاله ايوه قاله طب اديني قفصين

كان الزوج فى عمله بعد يوم شاق فاخرج من حقيبه اوراقه صوره زوجته و اخذ يتامل فيها فلاحظ ذلك احد زملائه فى العمل فساله :
صوره مين دى ؟
الزوج : صوره مراتى
الزميل : و مطلعها و بتبص لها قوى كده ليه
الزوج : اصل النهارده كان عندى مشاكل كتير ف الشغل و ببص لصوره مراتى عشان انساها
الزميل " مندهشا " : ياااااااه انا عمرى ما شفت واحد بيحب مراته بالشكل ده
الزوج باستخفاف : مش مساله حب
انا بحاول افكر نفسى ان كل مشاكل الشغل هينه جنب الكارثه اللى انا عايشها

الفتاه لخطيبها : عارف يا حبيبى احنا لما نتجوز انا هشاركك ف كل همومك و مشاكلك و احزانك
الخطيب : ربنا ميحرمنيش منك يا حبيبتى
بس الحمد لله انا معنديش مشاكل ولا هموم ولا احزان
الفتاه : ده بس عشان احنا لسه متجوزناش

عاد الطفل الى امه يحكى لها : ماما النهارده و انا مع بابا ف الاوتوبيس بابا خلانى اسيب مكانى لواحده ست
الام : ما هو يا حبيبى الذوق و الادب ان الواحد لما يشوف ست واقفه ف الاوتوبيس يسيب لها مكانه
وبابا لو كان مكانك كان عمل كده
الطفل : ما هو مكنش ينفع ان بابا يكون مكانى لان انا كنت قاعد على حجره

قال الزوج لزوجته : حبيبتى عايز اسالك على حاجه
يا ترى كنتى هتوافقى تتجوزينى لو مكنش ابويا ساب لى الثروه دى كلها ؟
الزوجه : حبيبى انا كنت هتجوزك بصرف النظر عن مين اللى ساب لك الثروه دى

الاب لابنه : فين الشهاده بتاعت الشهر ده ؟
الابن : احمد صاحبى استلفها و هيرجعها بكره
الاب : ليه ؟
الابن : اصله عايز يعمل مقلب ف باباه و مامته و يخوفهم شويه

كان الشاب يهم بتقبيل حبيبته عندما قالت له :
عارف يا حبيبى انت لو بوستنى هنبقى مع بعض العمر كله
تراجع الشاب الى الخلف و ابتسم قائلا :
متشكر على التحذير

الزوجه : قوللى يا حبيبى ايه اكتر حاجه بتحبها فيا
عينيا ولا شفايفى و لا وشى ؟
الزوج بعد ان ينظر اليها نظره فاحصه من اعلى الى اسفل :
اكتر حاجه بحبها فيها خفه دمك

الزوجه تسال زوجها و هى تقرا صفحه الحوادث :
تفتكر يا حبيبى ايه اللى يخلى واحد يقدم على قتل مراته ؟
الزوج و هو سرحان :
انه يكون معاه محامى كويس جدااااااااا

واحد مسطول كل ما يجي يشنقوه ، الحبل ينقطع نظر للسجان وهو متغاظ وقال له احنا جايين ننشنق ولا جايين نلعب

واحد مسطول بيسال صاحبه المسطول ايه اسماء اخوتك الشباب؟ قاله:كلهم محسن الا ادهم اسمه تامر

مرة واحد حشاش لما قبض مرتبة راح البيت وقعد يقسم المرتب 100 ايجار - 100 مصروف بيت -200 حشيش وفجاة وهو قاعد سمع خبط على الباب فقال مين رد علية اللى برة قالوة بوليس فراح مقطع ال200 جنية حشيش

جماعه صعايده وجماعه فلاحين قاعدين بيحششوا البوليس كبس الفلاحين جريوا والصعايده استخبوا فى البوكس

مرة إتنين مساطيل راكبين عربية فواحد قال للتانى : حاسب قدامك شجرة فالتانى مردش عليه فعلى صوته شوية : قدامك شجرة برضه مردش عليه فقاله : حاسب قداااامك شجرررر .. طاخ خبطوا فى الشجرة فطلع من العربية و قاله .. مش قلتلك قدامك شجرة ؟؟؟ فالتانى رد عليه : و أنا أعملك إيه مش إنت إلى سايق ؟؟؟
brotherhood

brotherhood

شوية نكت مصرية Empty
مُساهمةموضوع: رد: شوية نكت مصرية   شوية نكت مصرية Emptyالخميس مايو 22, 2008 3:57 am

شوية نكت مصرية 9%20(105)

شوية نكت مصرية 5866d6d067fn9
zaki
Admin
zaki

شوية نكت مصرية Empty
مُساهمةموضوع: رد: شوية نكت مصرية   شوية نكت مصرية Emptyالخميس مايو 22, 2008 3:59 am

شكراااااااا

على النكت الجميلة

What a Face What a Face What a Face What a Face
https://kooora-sy.yoo7.com
المبدع

المبدع

شوية نكت مصرية Empty
مُساهمةموضوع: رد: شوية نكت مصرية   شوية نكت مصرية Emptyالسبت مايو 24, 2008 5:43 am

الله يعطيك العافيا

pale pale
brotherhood

brotherhood

شوية نكت مصرية Empty
مُساهمةموضوع: رد: شوية نكت مصرية   شوية نكت مصرية Emptyالخميس نوفمبر 20, 2008 2:01 pm

انا احلى نكتة عجبتني هي:
ولد بيسأل أبوه: هي الحمير بتتجوز؟؟ قاله: يا بني مبيتجوزش أصلاً غير الحمير .

شوية نكت مصرية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-